WESELE W RESTAURACJI CZY WYNAJĘTEJ SALI?

 

Na początku należy zaznaczyć, iż oczywiście prawdą jest, że wesele na wynajętej sali (typu OSP) jest tańszą alternatywą na zorganizowanie przyjęcia, od tego w restauracji, ALE… Jak zawsze musi być jakieś „ale” 😊 Przede wszystkim obecnie nie jest już tak opłacalne, jak kiedyś. Poniżej przedstawiamy koszty, jakie trzeba ponieść organizując przyjęcie na wynajętej sali:

  • Wynajem sali – sala zazwyczaj wynajmowana jest na kilka dni, klucze odbieramy w czwartek przed przyjęciem, natomiast zwracamy w poniedziałek po.
  • Media – zawsze odpisywane są liczniki, aby zużycie mediów dokładnie zgadzało się ze stanem faktycznym.
  • Tak zwane „stłuczki” – gdy odbieramy klucze do sali, wszystkie talerze, szklanki, sztućce i wyposażenie kuchni jest przeliczane. Następnie przed zdaniem kluczy po weselu następuje sprawdzenie czego brakuje. Sala ma określony cennik i doliczy nam dodatkowe koszty za braki.
  • Ekipa kucharska i obsługa kelnerska – zazwyczaj podpisuje się umowę z kucharką, która zatrudnia swoją ekipę (tj. pomoc kuchenną i kelnerów).
  • Obrusy – w większości przypadków są wynajmowane przez salę, w której organizujemy wesele, jednak trzeba za nie zapłacić. Z reguły jest to koszt ok. 4-5zł za obrus.
  • Dekoracja sali – dekoratorka w cenie swojej usługi zapewni wszelkiego rodzaju materiały potrzebne do udekorowania sali, bukiety kwiatów na stoły, często także pokrowce na krzesła.

Powyżej wymienione elementy, bez których wesele nie może się odbyć, to takie które zapewnia restauracja i nie trzeba się martwić, gdyż jest o nich mowa w umowie podpisywanej przez narzeczonych i przedstawiciela lokalu. Organizując wesele na wynajętej sali, należy samemu o nie zadbać. Będzie to oczywiście niższy koszt przyjęcia, ale jak już wcześniej wspomnieliśmy, kiedyś było to bardziej opłacalne przedsięwzięcie. Dlaczego? Otóż, obecnie wynajęta ekipa gotująca zapewnia nam wszystkie sprawy związane z jedzeniem od A do Z, począwszy od zakupów aż do umycia ostatniego brudnego garnka po weselu. Jeszcze kilka lat temu, kucharce płaciło się za samo ugotowanie – stawka była stała (kucharce płaciło się za ilość przepracowanych godzin lub za dzieło), para młoda robiła zakupy i sprzątała brudne patelnie na drugi dzień po przyjęciu – dzięki temu można było zaoszczędzić, jednak wymagało to dużo więcej nakładu własnej pracy.

Oczywiście należy wspomnieć o czasie poświęconym na przygotowania. Potrzeba go trochę więcej przy organizacji wesela na wynajętej sali, ale nie przesadnie dużo. W końcu wynajmując ekipę kucharską i kelnerską, a także dekoratorkę, nie pozostaje nam wiele pracy, bo większość obowiązków spada na nich.

Poniżej przykładowe porównanie – ile zapłacimy za wesele na 120 osób w restauracji, a ile na wynajętej sali (porównujemy koszty wesela organizowanego w Beskidach, nie wliczając zespołu muzycznego, strojów weselnych, alkoholu i innych nakładów pieniężnych, które są jednakowe w obu przypadkach).

 

usługa

sala

restauracja

wynajem sali

2000 zł

w cenie za „talerzyk”

media

400 zł

w cenie za „talerzyk”

stłuczki

100 zł

w cenie za „talerzyk”

jedzenie (w tym ekipa kucharska i kelnerska)

16 800 zł

(140 zł / osobę)

27 000

(225 zł / osobę)

obrusy

120 zł (4zł x 30 obrusów)

w cenie za „talerzyk”

dekoracja sali

2000 zł

w cenie za „talerzyk”

sprzątanie po weselu

200 zł

  w cenie za „talerzyk”

suma

21 620 zł

(180 zł / osobę)

27 000 zł

(225 zł / osobę)

 

A teraz każdy musi sam zastanowić się, co jest dla niego bardziej opłacalne 😊

P.S. Oczywiście ceny zawarte w tabelce są poglądowe, ale "z życia wzięte".

 

 

 

 

 

Blog

 

 

 

 

 

Kontakt

Tkalnia Eventowych Pomysłów - wesele w Beskidach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Galeria